Případová studie: SOC

Případová studie: SOC

15. 06. 2021
Během posledního desetiletí si většina našich klientů pořídila technologie typu SIEM, které jim měly zlepšit bezpečnost a usnadnit komplikované bezpečnostní analýzy logů pořizovaných jinými provozními a bezpečnostními technologiemi.

Smyslem těchto technologií je ulehčit činnost IT a bezpečnostním oddělením a doplnit běžnou kontrolní činnost o analýzy, které by bez specializované technologie nebylo v lidských silách manuálně provádět. Výjimkou nebyl ani náš klient, který využil příležitosti a implementoval SIEM technologii z prostředků programu EU.

Poté, co dodavatel technologie provedl instalaci a základní konfiguraci a předal systém našemu klientovi, pokusil se ten přibližně rok řešení rutinně provozovat v pilotním provozu. Přičemž během tohoto roku zjistil, že výsledek nasazení technologie zůstává daleko za očekáváním, a nejen že technologie nepřináší žádná významná zjištění, ale i ta méně významná nepřináší včas a k tomu nežádoucím způsobem odčerpává skromné zdroje oddělení IT, kterému měla naopak pomoci. Bohužel, v tomto zjištění nebyl náš klient žádnou výjimkou, naprostá většina organizací implementujících SIEM s vizí technického opatření, které plug-and-play zlepší bezpečnost, došla nebo dojde ke stejnému poznání.

Našemu klientovi jsme proto jako řešení nabídli převzetí provozu a správy SIEMu a jeho napojení na námi provozovaný SOC. Aby klient dostával očekávané přínosy, museli jsme provést celou řadu kroků směřujících k úpravě řešení.

Provedli jsme změnu konfigurace technologie tak, aby v rámci licenčních možností byly do SIEMu zapojeny zdroje, u kterých to na základě našich zkušeností dávalo největší smysl. Nyní se zpracovávají jen data, kde to dává smysl.

Zavedli jsme kategorizaci bezpečnostních událostí a vypracovali use cases, které se v rámci řešení prioritně sledují. Nyní se zabýváme jen tím, co je důležité.

Klienta jsme připojili na náš NGSS SOC, a to jak z pohledu analýzy událostí zachycených jeho SIEM řešením v režimu 24/7, tak z pohledu optimalizace a napojení na jeho proces hlášení a zvládání bezpečnostních incidentů. Nyní má klient okamžitou reakci a incident neleží nepozorovaně týden na hromadě jiných hlášení.

Celé řešení jsme po změnách otestovali pomocí útoků simulovaných naší službou bezpečnostního testování a v tomto testování pokračujeme každého čtvrt roku, protože pro potřeby SOCu skvěle doplňuje informace o výskytu zranitelností na sledovaných i jiných systémech klienta. Nyní je informace o stavu bezpečnosti sledovaných systémů úplná.

S klientem pravidelně procházíme výsledky fungování SIEMu a SOCu a navíc má kdykoliv k dispozici real-time náhled na fungování a efektivitu řešení, které může využít v případě auditu pro prokázání smysluplnosti investice. Nyní má klient v ruce přesvědčivá data.

Díky doplnění o služby NGSS SOC se podařilo u klienta technologii SIEM smysluplně využít, a především začala klientovi poskytovat to, co od ní bylo od začátku očekáváno.

Podobným způsobem uvádíme v život SIEM řešení i jiných našich klientů.

Nechte nám na sebe kontakt a společně najdeme ideální řešení pro vaši bezpečnost

Jaromír Žák
Jaromír Žák
Ředitel
Jaromír se podílí na rozvoji a strategii našeho businessu a zodpovídá za kvalitu veškerých služeb.
Rychlý kontakt
Náš konzultant se vám ozve do 24 hodin od poptávky.
Individuální přístup
Poradíme vám s vaším problémem a najdeme pro vás ideální řešení na míru.
Náskok před konkurencí
Kromě toho, co vás zajímá, si vždy odnesete i něco navíc, abyste byli neustále krok před konkurencí.
NEXT GENERATION SECURITY SOLUTIONS s.r.o.
U Uranie 18, 170 00 Praha 7

IČ: 06291031
DIČ: CZ06291031

NGSS má zaveden systém řízení bezpečnosti informací dle normy ČSN ISO/IEC 27001:2014. Politika systému řízení bezpečnosti informací (ISMS) NGSS zde.
Etický kodex
Nevíte si rady?
Ozvěte se nám.